law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonunun (CISG) hazırlanışı ve yürürlüğe girmesi, taraf devletler, genel bakış | |
2 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonunun (CISG) uygulama alanı ve genel hükümler | |
3 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre satış sözleşmesinin düzenlenmesi | |
4 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre malların satışı, genel hükümler | |
5 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna(CISG) göre satıcının yükümlülükleri I | |
6 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre satıcının yükümlülükleri II | |
7 | Derslerin gözden geçirilmesi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre alıcının yükümlülükleri I | |
10 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre alıcının yükümlülükleri II | |
11 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre beklenen ihlal, taksit sözleşmeleri | |
12 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre zarar ve ziyan | |
13 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre faiz, muafiyetler, uygulamadan vazgeçmenin etkileri | |
14 | Uluslararası Mal Satış Sözleşmeleri Konusunda Birleşmiş Milletler Konvansiyonuna (CISG) göre malların muhafazası | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | M. SCHMITTHOF, Clive Schmitthof's Export TradeThe law and Practice of International Trade London 1990; J. HONNOLD, Uniform Law for International Sales Under The 1980 United Nations Convention, YAVUZ, Cevdet, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, İstanbul 2012. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 20 | 1 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | ||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest